Słowniczek trenera – „Kwintet szkoleniowy”
Najczęstsze błędy i niedociągnięcia w planowaniu szkoleń w organizacjach wynikają z braku spójnej strategii w tym zakresie. Inaczej mówiąc „nie wie prawica co czyni lewica” Skutkuje to tym, że wybór tematyki szkoleń w firmie może być przypadkowy.
W celu zapewnienia spójności strategii szkoleniowej szkoleniowej w firmie powinien zadziałać tzw. kwintet szkoleniowy w skład którego powinni wejść:
- · Kadry kierownicza -wyższa ( strategia firmy)
- · Menedżerowie tzw. liniowi ( strategia zadań liniowych i potrzeby realne)
- · Specjalista ds. szkoleń /HR – (dysponuje danymi o profilach kompetencyjnych i ocenach w badaniach okresowych pracowników)
- · Potencjalni uczestnicy – poziom realnych potrzeb aczkolwiek czasami pracownik nie może sam wiedzieć czego do końca potrzebuje – bo i skąd ? ( zwłaszcza w szkoleniach miękkich)
- · Trener/Trenerzy /Firma szkoleniowa- (możliwość weryfikacji chłodnym okiem z zewnątrz, a także urealniają tematykę szkoleń z kategorii Lista życzeń firmy i „Jak się nie da jak się da”
W polskich warunkach na poziomie deklaracji system działa , ale realnie dość rzadko .
Bazą dla każdego szkolenia sprzedażowego jakie buduję jest rozszerzony proces analizy potrzeb -nazywam to „APSiC „ czyli Analizy Potrzeb Szkoleniowych i Coachingowych.
Ale tym kiedy indziej .
Pozdrawiam
Jacek Wolniewicz
tu znajdziesz źródło artykułu